Zdobyliśmy Złoty Spinacz! Agencja Kobold PR wśród najlepszych w Polsce.

Wszyscy laureaci Złotych Spinaczy 2014

Praca PR-owca wymaga pozostawania w cieniu Klienta. To On musi zbierać oklaski za świetną kampanię, przyjmuje gratulacje za pomysłowość i skuteczne działania. Najlepiej, by opinia publiczna nie zdawała sobie sprawy, że stoi za tym agencja PR. Nam zazwyczaj wystarcza satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. Ale jest jeden dzień i jedno wydarzanie, które pozwala nam oficjalnie nacieszyć się chwilą tryumfu. Polski Związek Firm Public Relations, co roku organizuje konkurs na najlepsze projekty PR-owe. Spośród ponad dwustu zgłoszeń z różnych kategorii, jury składające się z wybitnych specjalistów branży, wybiera kilkanaście zwycięskich. Śmietankę polskiej branży public relations. W miniony piątek 05 grudnia 2014 r. podczas uroczystej gali rozdania Złotych Spinaczy, agencja Kobold PR dołączyła do grona najlepszych z najlepszych. Zostaliśmy nagrodzeni w kategorii Public Affairs i Lobbying, za projekt „Stop faworyzowaniu chińskich kolektorów przez NFOŚiGW”, realizowany dla jednego z największych producentów kolektorów słonecznych w Europie.

W telegraficznym skrócie: Fundusz Ochrony Środowiska, przez niedopatrzenie (tudzież niewiedzę) umieścił absurdalny zapis w regulaminach przyznawania dotacji dla osób kupujących kolektory słoneczne. Otóż, większą kwotę otrzymywały osoby, które kupowały kolektor o większej powierzchni – bez względu na jego wydajność. Polski producent, jako nowoczesna firma, zdołała zmniejszyć powierzchnię kolektora, przy jednoczesnym znacznym podniesieniu wydajności. Nie wspominając już o jakości. Jednak stało się. – Regulamin to regulamin. Klepnięte, nic już z tym nie zrobimy – z tymi słowami zazwyczaj spotykali się nie tylko zainteresowani dotacją, ale także pokrzywdzone firmy. I w tym miejscu pojawił się Kobold. Dzięki skrupulatnie zaplanowanej strategii działań, wdrażanej krok po kroku, kilka miesięcy po nawiązaniu z nami współpracy, z regulaminu zniknął felerny zapis.

Jury konkursowe, przyznawało nagrody w kilkunastu kategoriach. M.in.: event, media relations, PR produktu, lobbying. Przyznana nagroda, jest dla nas tym bardziej wartościowa, że działania przy tym projekcie obejmowały wszystkie wspomniane wyżej kategorie. Aby prowadzony przez nas lobbying zakończył się sukcesem, musieliśmy w pierwszej kolejności zadbać o PR produktu, jakim są kolektory słoneczne polskiego producenta. Kluczową rolę odegrały również media, które musieliśmy zainteresować problemem. Nasze działania obejmowały również event. I to z niebyle jakim gościem. Fabrykę producenta odwiedził prezydent Bronisław Komorowski.

Piątkowy wieczór był niezwykle przyjemnym podsumowaniem minionego roku. Jednak nie składamy broni, nie potrzebujemy odpoczynku i przede wszystkim nie osiadamy na laurach. Przeciwnie, Złoty Spinacz dodał nam jeszcze większej energii do działania.

Author Mateusz Zaród

Creative Director Kobold PR. Z agencją związany od 2009 roku. Koordynuje i nadzoruje pracę zespołu. Jest autorem wielu akcji i kampanii prowadzonych przez agencję. W 2014 roku opracowany i prowadzony przez niego projekt otrzymał najważniejszą branżową nagrodę „Złoty Spinacz” w kategorii lobbing medialny. Wcześniej dziennikarz wydawanego przez Axel Springer Dziennika Polska Europa Świat.

More posts by Mateusz Zaród

Jak skuteczną komunikacją wpływać na rozwój mojej firmy?

TAK, Chcę wiedzieć