,,Uśmiechnęliśmy” Kobolda:-)

uśmiechnęty kobold

Poczciwy Kobold z naszego logo ma już prawie 10 lat. Nasza agencja się zmieniała, ale Kobold przez cały ten czas był praktycznie taki sam. Kształt Kobolda zaprojektował w 2005 roku znany śląski grafik i plakacista Michał Książek. Artysta stworzył plakaty m.in. do tak popularnych filmów jak: Łowca androidów, Leon zawodowiec czy Fight Club. Kobold w swoje pierwszej odsłonie dzierżył  w łapkach włócznię, która symbolizowała jego gotowość do działania i bojowe nastawienie.

W 2013 r. postanowiliśmy odświeżyć logo i Kobold zamienił broń białą na bardziej adekwatny w świecie PR-u megafon. Nasz skrzat stał się biały, a czerwień pozostała w tle. Chcieliśmy w ten sposób złagodzić jego wizerunek i dać mu atrybut czytelny dla wszystkich, który kojarzy się naszą działalnością. To jednak nas nie satysfakcjonowało i chcieliśmy czegoś więcej. W dłuższej perspektywie okazało się, że logo nie reprezentuje jednego z naszych głównych atutów – kreatywności – i jest za poważne.

Zawsze uważaliśmy, że Koboldowi czegoś brakuje, pomimo całego uroku jaki posiada. W końcu kilka miesięcy temu zdecydowaliśmy się na całkowity rebranding i przysięgliśmy sobie, że znajdziemy ,,to coś”:-) Okazało się, że wystarczyło wygiąć jedną kreskę – paszczę Kobolda, na której pojawił się uroczy uśmiech. Kobold dalej pozostał płaskim stworkiem składającym się z kilkunastu kresek, ale zyskał całkiem nowy charakter i duszę. Po raz kolejny okazało się, że diabeł tkwi w szczegółach.

Poszliśmy za ciosem i uprościliśmy kształt naszego stworka. Umieściliśmy go na kole, dlatego że taka figura zdecydowanie bardziej oddaje filozofię naszych działań. Wybraliśmy także nową głębszą czerwień. Konieczne było dołożenie nowego fontu, który lepiej współgra z całością. Oto ewolucja Kobolda i finalny efekt wprowadzonych zmian.

 

ewolucja kobolda

 

Author Szymon Baranowski

Visual Communication & Graphic Designer Kobold PR. Żadna z realizacji nie wychodzi z agencji bez graficznego dopieszczenia przez Szymona Baranowskiego, który nie tylko wykonuje projekty graficzne, ale również kompleksowo dba o wygląd wszystkich elementów wizualnych klientów agencji: od logotypów, przez strony www i prezentacje po konta w mediach społecznosciowych. Wcześniej pracownik m.in. Agory S.A.

More posts by Szymon Baranowski

Leave a Reply

Jak skuteczną komunikacją wpływać na rozwój mojej firmy?

TAK, Chcę wiedzieć