PR produktu według Kobolda – kampania społeczna dla marki Jurajska ruszyła wraz pierwszym szkolnym dzwonkiem

11752443_483636308463848_2506713923529891527_n

Dwa miesiące. Dokładnie 60 dni mieliśmy na zaplanowanie i przygotowanie kampanii społecznej „Zdrowie po Dzwonku”. I tak jak większości 1 września kojarzy się z zakończeniem wakacji, momentem powrotu do pracy i szkoły, dla nas był jednym z najlepszych dni, a pierwszy szkolny dzwonek oznajmił start intensywnie przygotowywanej akcji i wręczenie pierwszego Certyfikatu Szkolnego Sklepiku. I dowodem na to, że PR produktu to coś szalenie pasjonującego i ciekawego!

Kampania została zaplanowana dla Jurajskiej Junior – naturalnej wody mineralnej dla dzieci, którą marka wprowadziła na rynek z początkiem sierpnia. Nasz klient chciał podkreślić, jak ogromną wagę przywiązuje do żywienia dzieci i jak ważny jest wybór najwyższej jakości zdrowych produktów. W tym samym czasie Minister Zdrowia ogłosił zmiany w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia w placówkach oświatowych. Zgodnie z nowelizacją określono, że w sklepikach szkolnych można sprzedawać dzieciom wyłącznie zdrowe produkty. Wspólne cele, wspólna misja – to wystarczyło, by tchnąć życie w zdrową kampanię.

Zdrowie po Dzwonku ma stać na straży zdrowia uczniów. Szkołom, które skutecznie realizują promocję zdrowego żywienia dzieci i przestrzegają zasad ustawy, dla uhonorowania ich pracy i polityki prowadzonej w szkole, przyznany zostanie Certyfikat Zdrowego Sklepiku, równoznaczny z tym, że w szkole nie prowadzi się sprzedaży niezdrowych dla dzieci produktów.

Pierwszym krokiem było przygotowanie narzędzia, za pomocą którego Certyfikat może być wręczony lub odebrany. W tym celu stworzyliśmy www.zdrowiepodzwonku.pl. Aby zdobyć Certyfikat Zdrowego Sklepiku szkoła musi zostać zgłoszona (lub wysłać zgłoszenie samodzielnie) poprzez formularz na stronie. Następnie Rada Rodziców musi złożyć pisemne oświadczenie wraz z dokumentacją fotograficzną, poświadczającą, że w danym sklepiku nie prowadzi się sprzedaży niezdrowych produktów. Po wnikliwej weryfikacji i pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, szkoła otrzyma Certyfikat i znajdzie się na liście Zdrowych Szkół, zamieszczonych na stronie internetowej, do której dostęp będą mieli przede wszystkim rodzice. Dla ułatwienia na stronie znajduje się lista zdrowych produktów, które powinny się znaleźć w każdym sklepiku. Szkoły, które przez cały rok szkolny będą przestrzegać ustawy, otrzymają zapas Jurajskiej Junior dla dzieci na wycieczki szkolne. Jeżeli jednak którakolwiek wzbudzi zastrzeżenia rodziców, dzieci lub nauczycieli – Certyfikat może jej zostać odebrany.

www.zdrowiepodzwonku.pl

www.zdrowiepodzwonku.pl2

Ale to nie koniec. Bo w całej akcji nie chodzi przecież wyłącznie o przyznanie certyfikatu, ale przede wszystkim o głośne powiedzenie – to jest możliwe! Wystarczy konsekwencja w działaniu oraz współpraca rodziców i szkoły. By jednak uczyć i wskazywać jak wybierać produkty, które składniki są zdrowe, w jaki sposób szybko przygotować drugie śniadanie dla dziecka, postanowiliśmy przygotować dla rodziców miejsce, w którym wszystkie te informacje odnajdą. W tym celu powstał fanpage – Zdrowie po Dzwonku i jego główna postać: Jurko Superbohater.

jurko

Każe dziecko chce zostać superbohaterem, również to duże :) Superbohaterem może więc zostać maluch, który zdrowo się odżywia, ale i rodzic, który go do tego odżywiania zachęca, również własną postawą. Bo rodzic to wzór do naśladowania! Jurko Superbohater ma za zadanie stać na straży zdrowia uczniów i pilnować, by w szkolnych sklepikach sprzedawane były wyłącznie zdrowe produkty. Ma również podpowiadać rodzicom, na co powinni zwracać uwagę i podsuwać im przydatne rozwiązania i wskazówki żywieniowe. Jurko do prawidłowego funkcjonowania oraz by mieć siłę do walki z niezdrową żywnością potrzebuje Minerałków: Magnezynki, Wapieńka, Sodka i Potaska. Pomagają Jurko i każdego dnia dostarczają mu supermocy. Dbają o jego umysł, mocne kości i serce.

minerałki

I etap ostatni przygotowań – puścić w świat wieść o kampanii. W tym celu 1 września w Szkole Podstawowej nr 103 w Warszawie zorganizowaliśmy śniadanie prasowe, podczas którego oficjalnie wręczyliśmy pierwszy Certyfikat Zdrowego Sklepiku. Śniadanie było oczywiście zdrowe, umieszczone w szkolnych pudełkach na lunch z logo kampanii. A merytoryczną część spotkania stanowiły wypowiedzi ekspertów: dyrektor SP nr 103 Danuty Kozakiewicz, Joanny Dembowskiej – przedstawicielki rodziców, 12-letniej Marysi Pilarczyk, uczennicy klasy szóstej oraz Magdaleny Maławskiej, dietetyka Jurajskiej Twojej Równowagi. Wspólnie z ekspertami przekonywaliśmy, jak ważne jest zdrowe żywienie dzieci oraz że wspólna praca rodziców i szkoły w tym zakresie przynosi niesamowite efekty! Naszym celem było obalenie mitu, że dzieci nie chcą kupować zdrowej żywności, a sklepiki szkolne nie przetrwają po wprowadzeniu zmian. Bo SP nr 103 jest dowodem na to, że jest to możliwe. W śniadaniu wzięli udział dziennikarze największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych, redaktorzy prasy ogólnoinformacyjnej i parentingowej. Oprócz wysłuchania opinii ekspertów mieli możliwość obejrzenia zdrowego sklepiku i zapoznania się ze zmianami w ustawie.

 

11951140_1000950199945058_4556266673873337359_n

11800025_745140855609137_6180979081058497956_n

Przygotowanie Kampanii Zdrowie po Dzwonku to również godziny pracy nad oprawą graficzną – od koncepcji logo, przez layout www, po materiały prasowe i wizerunkowe. Ale o tym wszystkim opowie już Szymon :)

Ja natomiast dodam, że chociaż duża część pracy za nami, to pierwszy dzwonek oznajmił dopiero początek. Początek kreatywnej kampanii społecznej, która jest dowodem na to, że PR produktu nie musi być nudny, a może dodatkowo wnieść trochę dobra! :) A o efektach kampanii będziemy Cię, Drogi Czytelniku informować na bieżąco!

Author Natalia Czyrny

Account manager Kobold PR. Jest w pierwszej linii obsługi Klientów agencji. Skrupulatnie realizuje przyjętą strategię, pilnując by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Nieoceniona w pilnych sprawach i projektach „na wczoraj”. Wcześniej z jej talentu korzystała sieć duńskich kawiarni Frankie’s, gdzie koordynowała działania z zakresu public relations.

More posts by Natalia Czyrny

Jak skuteczną komunikacją wpływać na rozwój mojej firmy?

TAK, Chcę wiedzieć