LOBBING MEDIALNY, który doprowadza do zmiany prawa

Batalia wygrana! Od 1 października 2013 roku obowiązują nowe przepisy przyznawania dotacji na zakup kolektorów słonecznych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nowe prawo jest korzystne dla polskich producentów i samych odbiorców urządzeń.

Był to efekt działań pr-owych, rozpoczętych przez Kobold PR oraz firmę Watt, lidera na polskim rynku  ekologicznej  energii. Współpraca firmy Watt oraz agencji Kobold PR rozpoczęła się w maju 2013 i trwała przez kolejne 6 miesięcy.

1:0 dla producentów ekoenergii, czyli siła PR

W tym czasie, w mediach pojawiło się blisko 100 publikacji dotyczących rynku energii odnawialnej, kolektorów słonecznych oraz działalności firmy – w tym wizyty prezydenta Bronisława Komorowskiego, który przedstawiał firmę jako wzór do naśladowania.

Wiele materiałów związanych było z nieekonomicznym i nieefektywnym przyznawaniem dotacji przez NFOŚIGW. Zwrócenie uwagi na ten problem, dzięki licznym działaniom media relations, odbiło się szerokim echem w najważniejszych ogólnopolskich mediach: Wprost, Dziennik Gazeta Prawna, Forsal.pl, Puls Biznesu, Forbes.pl. Przedstawiciele Watt byli zapraszani na spotkania do NFOŚIGW oraz wielokrotnie, jako eksperci, komentowali sprawy związane z dotacjami i energią pozyskiwaną z  kolektorów  słonecznych.

Łączny ekwiwalent reklamowy w mediach wyniósł 269 675 złotych (wg Monitoringu Mediów PRESS SERVICE Sp. z o.o.).

WIZYTA PREZYDENTA RP

MATERIAŁY O WIZYCIE PREZYDENTA KOMOROWSKIEGO POJAWIŁY SIĘ NIE TYLKO W MEDIACH LOKALNYCH, ALE RÓWNIEŻ OGÓLNOPOLSKICH TAKICH JAK: ONET.PL, WP.PL, BIZNES.PL ORAZ W TVP INFO.