W polskich szpitalach brakuje poszewek!

Górnośląskie Centrum Zdrowia Dziecka potrzebowało ich 584. Taka ilość powstała dzięki zaangażowaniu lokalnej społeczności w akcję ,,Uszyj Jasia”. I to w ciągu jednego dnia!

Akcję dostrzegła agencja Kobold PR, która pro publico bono postanowiła wesprzeć medialnie organizatorkę akcji – blogerkę Natalię Bielawską. Wykorzystano do tego znajomość branży medycznej (Medica PR to marka Kobold PR) oraz obecność w portfolio klientów agencji marki IKEA, która dodatkowo mogła wesprzeć akcję produktowo. W celu uzyskania efektu synergii, wykreowano akcję regionalną pod hasłem ,,Cały Śląsk szyje jaśki’’, jako start up do działań obejmujących całą Polskę.

Pospolite ruszenie

Do akcji przyłączyło się spontanicznie wiele osób, które tego dnia po prostu wybrały się na zakupy do IKEA Katowice. Wśród szyjących były całe rodziny. Najmłodszym uczestnikiem akcji była 9 miesięczna Lenka, a najstarszym 70-letnia P. Janina. Ambasadorem akcji stał się 11-letni Kornel, który niedawno sam był w szpitalu. Jego rodzice o akcji dowiedzieli się po wejściu do sklepu i od razu zdecydowali się do niej przyłączyć. Tego dnia Kornel nauczył się obsługiwać maszynę do szycia i samodzielnie uszył 20 poszewek.

W CIĄGU 8 GODZIN 76 ŚLĄZAKÓW I PRZYJEZDNYCH USZYŁO 584 POSZEWKI, Z KTÓRYCH KORZYSTA OK. 18 000 MŁODYCH PACJENTÓW GÓRNOŚLĄSKIEGO CENTRUM ZDROWIA DZIECKA.

Akcja nominowana w konkursie Złote Spinacze 2013

8
Godzin
76
Ślązaków
584
Poszewki
18000
Młodych pacjentów

Organizatorzy akcji

  • USZYJ JASIA
  • KOBOLD PR
  • IKEA KATOWICE

Beneficjent akcji:

  • GÓRNOŚLĄSKIE CENTRUM ZDROWIA DZIECKA

Cele główne akcji

  • Wsparcie i NAGŁOŚNIENIE ruchu społecznego USZYJ JASIA.
  • Uszycie aż 584 poszewek dla GCZD w ZALEDWIE 8 godzin.
  • Nagłośnienie potrzeb BENEFICJENTA.
  • Przedstawienie WARUNKÓW hospitalizacji polskich dzieci.

Cele pośrednie akcji

  • CSR IKEA Katowice
  • PR produktowy
  • Employer BRANDING
  • Wzmocnienie WIZERUNKU marki IKEA

WYJĄTKOWA INSTRUKCJA IKEA DLA WYJĄTKOWEJ INICJATYWY