Kapitał biznesu dla społeczności

Takie dzielnice jak Nikiszowiec w Katowicach czy Praga w Warszawie potrzebują wsparcia biznesu.
Ale żeby biznes chciał pomagać społeczności lokalnej – społeczność ta musi znaleźć pomysł by się odwdzięczyć. Takiej wdzięczności uczą menedżerowie naszej Agencji.

Doskonale wie to prof. Philip Zimbardo, światowej sławy psycholog z Uniwersytetu Stanforda, który patronuje naszemu projektowi.

PRISON BREAKEXPERIMENT, bo o tym wydarzeniu mowa,  już za dwa tygodnie w Katowicach.
Rok temu  Nikiszowiec  (dzielnica Katowic) przeżywał prawdziwe święto. Prof. Zimbardo wraz z Fabryką Inicjatyw Lokalnych – grupą wspaniałych młodych przedsiębiorczych ludzi,  otworzył pierwsze na świecie centrum dla młodzieży. Kobold PR – w tym niezwykłym wydarzeniu towarzyszył swojemu Klientowi – marce IKEA. Globalny koncern ze Szwecji wyposażył centrum, nadał mu klimat i włączył katowicką młodzież w proces aranżacji wnętrza .  Agencja Kobold PR za opiekę medialną otwarcia Zimbardo Youth Center,  otrzymała z rąk profesora tytuł „Przyjaciela Centrum”.  No cóż taki tytuł zobowiązuje, ale i bywa szalenie inspirujący. Już wtedy wiedzieliśmy, że będziemy szukać sposobu, by centrum – by się rozwijać – miało wsparcie biznesu.

Dlatego w Agencji Kobold PR powstał projekt PRISON BREAKEXPERIMENT, w którym  15 menedżerów podda się niesamowitemu eksperymentowi. Jego autorką jest Polka – Malwina Użarowska, nasza przyjaciółka, która o projekcie opowiedziała Profesorowi latem tego roku, podczas jego wizyty w Polsce. Profesor od razu odczytał naszą ideę i natychmiast zgodził się patronować przedsięwzięciu.

Już 28 listopada – 15 menedżerów, których wybraliśmy do tego projektu – podda się eksperymentowi, opartemu na metaforze miasta – to autorska koncepcja Użarowskiej, rzeźbiarki i psycholożki, która pomaga wyjść ludziom z ich umysłowych więzień, ograniczeń, będących często powodem braku osiągania celów.
Prezesów i menedżerów zaprosiliśmy także do wsparcia finansowego Centrum Zimbardo. Nasz cel jest prosty: chcemy, aby po eksperymencie menedżerowie wyszli odmienieni jako szefowie swoich organizacji ,uwolnieni z ograniczeń, a Centrum Zimbardo uzyskało pomoc i uwagę mediów.

Znany na całym świecie więzienny eksperyment stanfordzki  nie ma już nic wspólnego z tym, który wydarzy się w Nikiszowcu, ale tę znaną wszystkim metaforę wykorzystamy po to, by pokazać szefom największych  firm, co tak naprawdę ogranicza ich w działaniu i w jaki sposób mogą się tych ograniczeń pozbyć.

Author Aleksandra Ślifirska

More posts by Aleksandra Ślifirska

Jak skuteczną komunikacją wpływać na rozwój mojej firmy?

TAK, Chcę wiedzieć