Jak trafić do najmłodszych, czyli brand heroes wkraczają do akcji

minerałki z opisami2

O rewolucji w asortymencie sklepików szkolnych słyszał prawie każdy posiadacz telewizora, radia lub czytelnik gazet. Minister Kluzik-Rostkowska negocjująca drożdżówki w szkolnych sklepikach na długo pozostanie w pamięci entuzjastów zdrowej żywności. Możemy różnie oceniać rozporządzenie ministra zdrowia na temat żywienia w szkołach, jednak jedno jest pewne – stoi za nią zdrowie najmłodszych. Problem leży w tym, że to oni sami muszą uczyć się podejmowania mądrych decyzji, więc to właśnie edukację w tym obszarze należy wspierać. Także obrazem.

Z tym wyzwaniem zgłosiła się do nas marka Jurajska. Postanowili podejść do akcji właśnie od tej strony (i słusznie moim zdaniem). Świetnie! Tylko teraz jak tu trafić do dzieciaków, tak żeby były przekonane do tego, że zdrowe jedzenie jest spoko. Tak narodziła się akcja „Zdrowie po dzwonku”, o której na naszym blogu pisała Natalia. Od początku wiedzieliśmy, że przekaz obrazkowy będzie odgrywał bardzo duże znaczenie w całym projekcie. Dzieci to bardzo wymagająca grupa docelowa. Trudno ją do czegoś przekonać, a decyzje podejmuje emocjonalnie. Musieliśmy trafić do małych główek i zostać tam na dłużej. I do tego zrobić to w sposób przystępny dla młodego odbiorcy. Komunikować się z nim w naturalny dla niego sposób i ważne informacje przedstawić mu na jego poziomie postrzegania rzeczywistości.

Powstała na potrzeby akcji koncepcja graficzna jest więc mocno kreskówkowa . Sam logotyp akcji przypomina tak popularne wśród dzieci emotki. Przedstawia uśmiechnięty szkolny dzwonek kształtem nawiązujący do kropli wody. Znak ten jest tutaj nieprzypadkowy – nasz klient, to przecież producent wody, a i jego potrzeby CSR-owe musiały zostać spełnione. Chcieliśmy dać dzieciom znak, który rozpoznają i z którym mogą się identyfikować. Miał on także na celu wywołanie pozytywnych skojarzeń i oswojenie dzieci z akcją, a co za tym idzie, ze zdrową żywnością. W moim odczuciu to się udało. Powstały logotyp spodobał się klientowi , ale co najważniejsze, spodobał się najmłodszym i jest przez nich pozytywnie odbierany.

ZPD logo

Ale… nie samym logiem akcję zbudowano. Do pomocy zaprzęgliśmy supermoceJ. Tak powstała koncepcja naszych brand heroes’ów. Drużynie przewodzi Jurko który ma do pomocy 4 minerałki – Magnezynkę, Potaska, Wapieńka i Sodka. Każdy z bohaterów, co nietrudno wydedukować, przedstawia jeden z minerałów znajdujących się w wodzie naszego klienta (Jurajska Junior). Nie zaskoczę nikogo informacją, że każdy minerał ma swoje właściwości zdrowotne dla organizmu. Dorośli raczej to wiedzą. Dzieci, niekoniecznie, dlatego każdy z naszych brand heroes został stworzony tak, aby reprezentował cechy związane z danym minerałem. Magnez wspiera rozum, dlatego Magnezynka jest pomysłową i kreatywną dziewczyną naukowcem z typowymi dla naukowca atrybutami – książką, okularami i fartuchem. Potas wzmacnia siłę i wytrzymałość mięśni, więc Potasek jest pełnym energii siłaczem. Potrzebny do prawidłowej akcji serca sód, swojego odwzorowania doczekał się w Sodku – maskotce drużyny, który nigdy nie traci dobrego humoru, a jego istotna rola przy prawidłowej pracy serca została oddana w kształcie jego twarzy. Żadna szanująca się grupa bajkowych bohaterów nie obejdzie się bez zwierzaka (patrz SnoopyJ). Tę rolę odgrywa w naszym teamie ruchliwy i zawsze skory do zabawy piesek Wapieniek – reprezentujący rzecz jasna zdrowe kości i zęby.

Całą drużynę uzupełnia Jurko – wodny superbohater, który jest niezwykle istotny i prezentuje to, co jest podstawą zdrowej diety – czyli prawidłowe nawodnienie organizmu. Jurko jest klasycznym superbohaterem wyposażonym w pelerynę i moc żywiołu zdrowej wody.

Brand heroes stali się istotnymi elementami oprawy graficznej i zajmują kluczowe miejsce we wszystkich powstałych na potrzeby akcji materiałach (presspack, strona www, materiały informacyjne, rollupy itd.). Postać Jurko została umieszczona także na głównym gadżecie akcji – pudełku śniadaniowym.

Praca nad tworzeniem postaci była bardzo przyjemna. Kto nie chciałby stworzyć własnej drużyny superbohaterów?! Choć nie ukrywam, że poprzeczkę podnosił fakt, iż odbiorcami są właśnie najmłodsi. Jurko i Minerałki spotkali się jednak z bardzo pozytywnym odbiorem najmłodszych i co ważne, także ich rodziców. Miejmy nadzieję, że powołani do życia superbohaterowie pomogą w przekonaniu dzieci, że zdrowa żywność może być fajna.

Author Szymon Baranowski

Visual Communication & Graphic Designer Kobold PR. Żadna z realizacji nie wychodzi z agencji bez graficznego dopieszczenia przez Szymona Baranowskiego, który nie tylko wykonuje projekty graficzne, ale również kompleksowo dba o wygląd wszystkich elementów wizualnych klientów agencji: od logotypów, przez strony www i prezentacje po konta w mediach społecznosciowych. Wcześniej pracownik m.in. Agory S.A.

More posts by Szymon Baranowski

Leave a Reply

Jak skuteczną komunikacją wpływać na rozwój mojej firmy?

TAK, Chcę wiedzieć